contact                            
http://six-shooterracing.se  
Inför sommaren 2011 vart det nytt block med starkare botten. Dessutom så har man en viss sjukdom...
Skruvade på kompressor från 14 till 21% överdrivning, höjde tändningen från 28 till 30 grader, och kopplade in high speed på bränslesystemet.
Skillnaden blev markant. Motorn blev mycket brutalare!


Blacksmith 13-14/8-2011:

Började lite lätt med några repor för att testa att allt är okej. I några slog jag av efter 200m, några slöstartade jag. Notera att ingen repa var en fullgasrepa, förutom den sista - finalen! Sluthastigheterna visar tydligt att det är otroligt krut i Hemin och den bara ger mer å mer...vart ska det sluta??
Här är utdrag ur några tidkort:

Kval 1:
200m-hastighet:   242,04 km/h
200m-tid:            5,3889s
400m-hastighet:   305,08 km/h
Sluttid:                7,9868s

Kval 2:
200m-hastighet:   242,70 km/h
200m-tid:            4,9952s
400m-hastighet:   305,26 km/h
Sluttid:                7,586s

Kval 3:
200m-hastighet:   234,17 km/h
200m-tid:            5,3897s
400m-hastighet:   302,52 km/h
Sluttid:                8,0133s

Eliminering 1:
200m-hastighet:   249,08 km/h
200m-tid:            4,9621s
400m-hastighet:   284,36 km/h
Sluttid:                7,5396s

Final:
200m-hastighet:   248,85 km/h
200m-tid:             4,6777s
400m-hastighet:   ??? km/h
Sluttid:                 6,6156s

i sista repan, finalen mot Kenneth Feldthusen, fick jag tyvärr inte någon sluthastighet då tidtagningen strulade för vänster bana, men sluttiden säger sitt. Jag breakade ut mig med besked och den resan kändes i hela kroppen. Kenneths sluttid blev 6.8961s och 310,7 km/h. Han vann för att han var först i mål, tack vare hans reaktionstid på 0,2086s,  min vart  0,5081. Ja, jag somnade lite i starten...


Efter denna helg plockade jag isär motorn och kontrollerade den. Då hade jag ett lagerras på 3-ans vevstake och vevaxeln hade kroknat 0.15mm. Det blev nya lager och reparation av vevaxeln.

Egentligen skulle vi inte ha kört mer med den veven och stakarna. De har ju varit med ett tag nu...
Men vi åkte till Tierp för att avsluta säsongen.


Tierp Night Of Fire 30/9 - 1/10-2011

Inför första repan blev jag varnad att det skulle vara halt på banan. Tog det lite försiktigt i starten och efter 100m hade jag 174 km/h! Lade in 2-an, fick kast direkt och kom väldigt väldigt nära muren. Då slog jag av och rullade sakta neråt.

Den andra och sista repan på Tierp blev tyvärr även den sista repan med denna Hemi!!
Efter en dålig reaktionstid på 0,4882s (mot Dennis 0,0085!!) kom jag på 100m upp i hela 184,36 km/h. Men sen, sen tog resan abrupt slut. Motorn gick plötsligt otroligt segt och till slut rasslade det till så jag slog av och svände in mot sidan för att undvika långsanering.
Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat föreställa mig den syn jag möttes av när jag efter en vecka vågade titta in i motorn.
Eftersom det mest synliga var ett litet hål i tråget, tog jag av det först.

Nedan ser du exakt det jag såg... bilden är alltså inte på nåt sätt arrangerad... Ja, vad säger man?





Nedan ser du vevaxel, block, kam...det mesta är bara skrot...
Tyvärr är det dålig skärpa på bilderna men man ser ändå...



Nedan - kolvtoppen sitter kvar i 4-ans cylionder...



Tittar du upp på kamaxeln så ser du att lyftarna inte riktigt sitter som de ska mot kamaxeln...



Jaha. Då får vi väl börja på ruta ett igen då.

Nytt Hemi block är införskaffat och den nya motorn kommer att sitta i den nya dragstern!!
 




webmaster@six-shooterracing.se



Copyright © 2011 Six Shooter Racing.
All rights reserved.